Soru & Cevap

Unity can düzenlemesi

16.06.2020 - 06:51

Selam arkadaşlar, ben Unity ile oyun geliştiriyorum. Oyun girişinde kullanıcıya sadece 1 can verip level geçişlerinde de bu canın aktif olmasını istiyorum. Örneğin oyunu açtı, 1 canı var 3. Levelde canı gitti.. şeklinde. Bunu düşünürken konuları epey karıştırdım galiba, yardımcı olabilecek var mıdır? Kolaylıklar diler teşekkür ederim 😄☺️

12 Görüntülenme

3 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user ardasönmez
ardasönmez
21.07.2020 - 11:15
Merhaba, sanıyorum ki leveller farklı sahneler; bu yüzden can gibi değişkenleri sahne geçişlerinde saklayamıyorsun. Bunun için en kolay yol PlayerPrefs kullanmaktır. İnternete yazarak daha detaylı bulabilirsin fakat kısaca özet geçmek gerekirse unity'de değişkenleri, verileri kaydetmek ve oyunun kapatılması, sahne değişmesi gibi durumlarda kaybolmasını engellemektir. En basit iki komutu set ve get'tir. Örnek olarak: Can=5; PlayerPrefs.setInt("Veriİsmi", can) Bu sayede Veriİsmi adında bir değişken ekledik. Bu değişken biz değiştirmediğimiz veya silmediğimiz sürece kaybolmayacaktır. Ardından can ögesine yeniden erişmek istediğinde ki bu senin durumunda yeni sahnedeki start komutu oluyor, getInt kullanman gerekiyor: Can = PlayerPrefs.getInt("Verİsmi");
Profile picture for user frkn1076
frkn1076
21.06.2020 - 04:40

singleton kullanılabilir, Dontdestroyonload(this) metodu Awake() de kullanılabilir

picture-18271-1491500107.jpg
tbagriyanikgmailcom
18.06.2020 - 09:37

PlayerPref 'e bir değer saklayıp yapılabilir